Bachelor of Science (BS) in Game Programming
ΔΙΆΡΚΕΙΑ
8 Semesters
ΓΛΏΣΣΕΣ
Αγγλικά
ΡΥΘΜΌΣ
Πλήρης απασχόληση
ΠΡΟΘΕΣΜΊΑ ΕΦΑΡΜΟΓΉΣ
Προθεσμία υποβολής αιτήσεων
ΠΡΩΙΜΌΤΕΡΗ ΗΜΕΡΟΜΗΝΊΑ ΈΝΑΡΞΗΣ
Feb 2025
ΔΊΔΑΚΤΡΑ
USD 1.463 *
ΜΟΡΦΉ ΜΕΛΈΤΗΣ
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση, Στην Πανεπιστημιούπολη
* per unit for international students / USD 1,239 per unit for domestic students
Εισαγωγή
Οι μαθητές θα αναπτύξουν ισχυρές δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, θα μάθουν να γράφουν αποτελεσματικό κώδικα και θα συνεργαστούν με καλλιτέχνες και σχεδιαστές για να παρέχουν βελτιστοποιημένες λύσεις για το σχεδιασμό παιχνιδιών. Το πρόγραμμα σπουδών BS in Game Programming δίνει έμφαση στις δομές δεδομένων, τους αλγόριθμους και τις τεχνικές αρχιτεκτονικής λογισμικού που χρησιμοποιούνται από τη βιομηχανία για τη δημιουργία παιχνιδιών αιχμής.
Αποτέλεσμα προγράμματος
Undergraduate students will meet the following student performance criteria:
Architecture
- Χρησιμοποιήστε πρότυπα αρχιτεκτονικού σχεδιασμού όπως αρμόζει για να βελτιώσετε τη συνοχή του προγράμματος και να περιορίσετε τη σύζευξη μεταξύ των συστημάτων
- Γράψτε τεχνική τεκμηρίωση επαγγελματικής ποιότητας
- Δημιουργία κώδικα βάσει δεδομένων
Implementation
- Εφαρμογή κατάλληλων δομών δεδομένων για τη διαχείριση των δεδομένων προγράμματος
- Γράψτε αποτελεσματικούς αλγόριθμους για την επίλυση προβλημάτων προγραμματισμού
- Γράψτε αμυντικό κώδικα χωρίς σφάλματα
Professionalism
- Συμμορφωθείτε με τις βιομηχανικές πρακτικές μηχανικής λογισμικού, όπως ο σχολιασμός, η τήρηση ενός προτύπου κωδικοποίησης, η τήρηση συμβάσεων ονομασίας κ.λπ.
- Επίδειξη δεξιοτεχνίας στα βιομηχανικά πρότυπα εργαλείων
- Δημιουργήστε ένα επαγγελματικό χαρτοφυλάκιο που πληροί τα πρότυπα του κλάδου
- Work cooperatively and effectively in a professional production environment
Academy of Art University Learning Outcomes
Graduates of the Academy of Art University will demonstrate the ability to:
- Produce a body of work suitable for seeking professional opportunities in their chosen field of art and design.
- Solve creative problems within their field of art and design, including research and synthesis of technical, aesthetic, and conceptual knowledge.
- Communicate their ideas professionally and connect with their intended audience using visual, oral, and written presentation skills relevant to their field.
- Execute technical, aesthetic, and conceptual decisions based on an understanding of art and design principles.
- Evaluate work in their field, including their own work, using professional terminology.
- Recognize the influence of major cultural and aesthetic trends, both historical and contemporary, on art and design products.
- Learn the professional skills and behaviors necessary to compete in the global marketplace for art and design.
Ευκαιρίες καριέρας
Academy of Art University offers some of the best training and hands-on experience to help you excel in your future game development careers. We pride ourselves in doing an exceptional job designing programs that equip aspiring professionals with a comprehensive toolbox of marketable skills that lead to success in the industry.
Our Game Development course teaches the skills necessary to succeed in exciting careers in game design, concept art, UI/UX design, animation, technical art, and emerging technologies like augmented reality and virtual reality.
3D Character Artist
Bring characters to life as a 3D character modeler. You’ll build complex character models, and organic meshes, and work across teams to rig, light, texture, and animate your creations.
3D Environment Modeler
Bring video game environments to life with your 3D modeling techniques. Add color, texture, shaders, and lighting to give the environment a finished look.
Animation VFX
Animation and Visual Effects give a game its personality. The most well-designed and crafted character doesn’t come to life until someone makes them move and gives them some personality. Visual Effects, such as fire, laser blasts, and warp gates, grab the player and transport them to another world altogether.
Character Concept Artist
Design and create the characters for interactive games. You’ll imagine the visual look of interactive characters with contextual details to bring them to life.
Environment Concept Artist
Combine a playful imagination with a high degree of artistic skill. Concept and flush out all aspects of environmental design, from small props to full culture kits.
Game/Level Designer
Balance gameplay elements to keep games engaging. You will also improve systems, contribute to features, and participate in testing to create immersive worlds and evoke emotions.
Gameplay Programmer
Gameplay programmers are the heart of any game. Your job will be to bring the game to life by implementing the core gameplay mechanics. You'll work very close with designers to build the game itself.
Systems Programmer
Systems programmers build the engine technology that runs the games. As a systems programmer, your code will power the backend of the engine and enable the creativity of the team. Graphics, networking, file systems, physics systems, and other core systems fall under this domain.
Tools Programmer
Tools programmers are the unsung heroes of the games industry. Your job is to enable the other developers to build the gameplay. You will create map editors, write plug-ins, and build custom tools to enable the designer's creativity.
UX/UI Designer
Use your knowledge of game features, design, motion graphics, and user paths to create an immersive experience.
Εκθεσιακός χώρος
Διδακτέα ύλη
Unit Requirements
Μείζων | 30 |
Φιλελεύθερες τέχνες | 45 |
Αιρετός | 9 |
Πυρήνας | 36 |
Σύνολο | 120 |
Degree Requirements
- Ελάχιστος βαθμός C- σε όλα τα κύρια μαθήματα και τα ακόλουθα μαθήματα Φιλελεύθερων Τεχνών:
- LA 107 Γράψιμο για τον Πολύγλωσσο Καλλιτέχνη ή LA 108 Σύνθεση για τον Καλλιτέχνη
- LA 255 College Math
- LA 271 College Algebra with Geometry
- LA 286 Διακριτά Μαθηματικά
- LA 288 Διάνυσμα, Πίνακες και Μετασχηματισμοί
- Minimum 2.0 GPA
- And the following general education requirements:
- 1 Written Communication: Composition
- 1 Written Communication: Critical Thinking
- 1 Written Communication: Context & Style
- 1 Art Historical Awareness
- 1 Historical Awareness
- 1 Fundamental Math
- 1 Applied Math
- 1 Διακριτά Μαθηματικά
- 1 3D Μαθηματικά
- 1 Employment Communications & Practices
- 1 Cultural Ideas & Influences
After the above general education requirements are met, take Liberal Arts electives as needed to fulfill the Liberal Arts unit requirement.
Curriculum
Semester 1
- GAP 120: Αρχές Επιστήμης Υπολογιστών (Πυρήνας)
- GAP 125: Προγραμματισμός για παιχνίδια 1 (Πυρήνας)
- LA 101: Freshman Symposium: Artistic Resilience (Liberal Arts)
- LA 255: College Math (Liberal Arts)
Semester 2
- GAM 110: Εισαγωγή στην ανάπτυξη παιχνιδιών (Core)
- GAP 225: Προγραμματισμός για παιχνίδια 2 (Πυρήνας)
- GAP 255: Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός & Σχεδίαση (Πυρήνας)
- LA 108: Composition for the Artist (Liberal Arts)
Recommended for summer - LA 271: College Algebra with Geometry (Liberal Arts)
- LA 286: Διακριτά Μαθηματικά (Liberal Arts)
Προτείνεται για καλοκαίρι
Semester 3
- GAP 235: Δομές και αλγόριθμοι δεδομένων (Πυρήνας)
- GAP 275: Προγραμματισμός για παιχνίδια 3 (Core)
- LA 288: Vector, Matrices, & Transformations (Liberal Arts)
- LA 291: Designing Careers (Liberal Arts)
Semester 4
- GAP 285: AAA Game Engine Architecture (Core)
- GAP 295: Προγραμματισμός και βελτιστοποίηση χαμηλού επιπέδου (Πυρήνας)
- GAP 301: Προγραμματισμός Μηχανών Παιχνιδιού (Πυρήνας)
- LA 131: History of Gaming (Liberal Arts)
Προτείνεται για καλοκαίρι - LA 201: Γλώσσες Προγραμματισμού (Liberal Arts)
- LA 202: English Composition: Creative Persuasion & Argument (Liberal Arts)
Recommended for summer
Semester 5
- GAP 305: Προγραμματισμός για την παραγωγή (Πυρήνας)
- GAP 311: Fundamentals of Computer Graphics (Κύρια)
- GAP 321: Τεχνητή Νοημοσύνη (Κύρια)
- GAP 331: Προγραμματισμός δικτύου (Κύρια)
Semester 6
- GAM 150: Σχεδιασμός, Θεωρία και Ανάλυση Παιχνιδιών (Επιλογή)
Προτείνεται για καλοκαίρι - GAM 245: Ανάπτυξη παιχνιδιών για κινητά (Κύρια)
- GAP 351: Προγραμματισμός Indie Παιχνιδιών (Κύρια)
- GAP 361: Προγραμματισμός για διεπαφή χρήστη και εργαλεία παιχνιδιών (Κύρια)
- LA 110: Writing the Short Story (Liberal Arts)
- LA 462: Power of Myth and Symbol (Liberal Arts)
Recommended for summer
Semester 7
- GAM 252: Σχεδιασμός Συστημάτων (Επιλογή)
- GAM 498P: Έργο χαρτοφυλακίου: Προγραμματισμός (Κύρια)
- GAM 499: Ειδικά θέματα (Κύρια θέματα)
- LA 171: Western Civilization (Liberal Arts)
Semester 8
- GAM 405: Προετοιμασία χαρτοφυλακίου παιχνιδιών (Πυρήνας)
- GAM 498P: Έργο χαρτοφυλακίου: Προγραμματισμός (Κύρια)
- GAP 499: Ειδικά Θέματα (Κύρια θέματα)
- GAP 500: Πρακτική Άσκηση στον Προγραμματισμό Παιχνιδιών (Επιλογή)
- LA 306: Creatively Speaking: Presentation for Designers (Liberal Arts)
Recommended for summer - LA 345: The Art of Science, the Science of Art (Liberal Arts)
Προτείνεται για καλοκαίρι
Εισαγωγές
Δίδακτρα προγράμματος
Εγκαταστάσεις
English Language Requirements
Πιστοποιήστε την επάρκειά σας στα αγγλικά με το Duolingo English Test! Το DET είναι ένα βολικό, γρήγορο και προσιτό διαδικτυακό τεστ αγγλικών που γίνεται αποδεκτό από περισσότερα από 4.000 πανεπιστήμια (όπως αυτό) σε όλο τον κόσμο.