Keystone logo

University of Latvia

Σχετικά με

Το Πανεπιστήμιο της Λετονίας ιδρύθηκε το 1919 και επί του παρόντος, με περισσότερους από 15.000 φοιτητές, 6 σχολές και περισσότερα από 20 ερευνητικά ινστιτούτα και ανεξάρτητα κέντρα σπουδών, είναι ένα από τα μεγαλύτερα ολοκληρωμένα και κορυφαία ερευνητικά πανεπιστήμια στη Βαλτική. Το Πανεπιστήμιο προσφέρει περισσότερα από 140 κρατικά διαπιστευμένα ακαδημαϊκά και επαγγελματικά προγράμματα σπουδών.

Στο Πανεπιστήμιο της Λετονίας, η έρευνα διεξάγεται σε περισσότερα από 50 ερευνητικά πεδία που αντιπροσωπεύουν τέσσερις κύριους τομείς έρευνας: τις ανθρωπιστικές επιστήμες, τις φυσικές επιστήμες, τις κοινωνικές επιστήμες. Το Πανεπιστήμιο της Λετονίας δίνει μεγάλη προσοχή στην ανάπτυξη της διεθνούς συνεργασίας.

Το Πανεπιστήμιο της Λετονίας αφιερώνει μεγάλη προσοχή στην ανάπτυξη διεθνούς συνεργασίας για την προώθηση της ταυτότητάς του διεθνώς και την ενίσχυση της φήμης του Πανεπιστημίου παγκοσμίως. Μέχρι σήμερα, το Πανεπιστήμιο της Λετονίας έχει υπογράψει 253 διμερείς συμφωνίες παγκοσμίως και περισσότερες από 1046 συμφωνίες με 446 ιδρύματα σε 32 ευρωπαϊκές χώρες στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS+. Τόσο οι εισερχόμενοι όσο και οι εξερχόμενοι φοιτητές ανταλλαγής χρησιμοποιούν μία από τις διαθέσιμες συμφωνίες κινητικότητας σπουδαστών: ERASMUS+, ERASMUS MUNDUS (Aurora, AESOP, LEADER), CAMPUS EUROPAE, ISEP, διμερείς συμφωνίες και συμφωνίες μεταξύ χωρών.

Κατάταξη QS World University

Φέτος, το Πανεπιστήμιο της Λετονίας (UL) κατατάχθηκε μεταξύ των κορυφαίων πανεπιστημίων του κόσμου στο 4% στο πλαίσιο της QS World University Rankings και τώρα καταλαμβάνει την 801η–850η θέση. Εντός του QS WUR Ranking By Subject κατατάχθηκε 401η-450η θέση.

Διαχείριση ποιότητας στο Πανεπιστήμιο της Λετονίας

Λόγω του γεγονότος ότι ο καθένας έχει διαφορετική κατανόηση του θέματος ποιότητας, διάφοροι ορισμοί αυτού του όρου έχουν προκύψει με την πάροδο του χρόνου. Αυτοί οι ορισμοί καλύπτουν διαφορετικά πεδία – από την ποιότητα των προϊόντων έως τη διαχείριση του οργανισμού. Στο πλαίσιο του προγράμματος της ΕΕ για το πολυχώρο πρόγραμμα Phare στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση «Διασφάλιση Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση», δημοσιεύτηκε το Εγχειρίδιο Διασφάλισης Ποιότητας για την Ανώτατη Εκπαίδευση. Οι συγγραφείς του Εγχειριδίου προσφέρουν λίγες αντιλήψεις για την ποιότητα, οι οποίες είναι πιο σχετικές με την τριτοβάθμια εκπαίδευση, και συγκεκριμένα:

1) Ποιότητα ως αριστεία – στόχος της σύλληψης είναι να προσπαθεί να είναι η καλύτερη.

2) Ποιότητα ως «καταλληλότητα στο σκοπό» – ποιότητα κάτι για συγκεκριμένο σκοπό.

3) Ποιότητα ως μεταμόρφωση – ενώ οι στόχοι και οι απόψεις των φοιτητών αλλάζουν, το πανεπιστήμιο μπορεί να ποικίλλει ανάλογα με αυτούς και να επιτύχει τις ανάγκες τους, δηλαδή να προσαρμοστεί.

4) Η ποιότητα ως κατώφλι - το πανεπιστήμιο θέτει ορισμένα πρότυπα και κριτήρια. Οποιαδήποτε μονάδα φθάνει ή ξεπερνά αυτά τα πρότυπα και κριτήρια θεωρείται ποιοτική.

5) Η ποιότητα ως ελάχιστα πρότυπα - ένας ευρύς ορισμός των επιθυμητών γνώσεων, δεξιοτήτων και στάσεων των αποφοίτων.

6) Η ποιότητα ως βελτίωση – το πανεπιστήμιο πρέπει να βελτιώνεται συνεχώς.

Για να διασφαλιστεί η ποιότητα σε κάθε επίπεδο του οργανισμού, το πανεπιστήμιο θα πρέπει να δημιουργήσει κατάλληλο σύστημα διαχείρισης ποιότητας.

Η προτεραιότητα της διασφάλισης ποιότητας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δηλώνεται τόσο από την ευρωπαϊκή νομοθεσία και πρακτικές ( ανακοινωθέν του Bergen - Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area) όσο και από την κρατική νομοθεσία της Λετονίας. Τα έγγραφα αυτά τονίζουν την αναγκαιότητα εφαρμογής εσωτερικού συστήματος διασφάλισης ποιότητας στα πανεπιστήμια.

Το τμήμα διαχείρισης ποιότητας και ελέγχου είναι υπεύθυνο για την ανάπτυξη και εφαρμογή του συστήματος διασφάλισης ποιότητας στο UL.

  • Riga

    Raiņa bulvāris 19, , Riga

Προγράμματα

Ερωτήσεις

University of Latvia